位置情報に問題がある

位置情報に問題がある

(English below)
検索結果と注文画面で表示される住所地番が異なる
住所や建物の検索を行って検索結果に表示される住所と「場所を確定」を押したあとに表示される住所地番が異なる場合があります。これはグーグル社の検索結果と弊社の住所データに差分があるため発生することがあります。ナビはピンの根本の位置の緯度経度の情報を参考にして向かいますので、住所表示が異なる場合でも迎えにきてほしい場所の最も近い公道にピンの根本が立つように調整してご注文ください。

参考
付け場所の指定方法


住所を検索しても見つからない
グーグル社の検索エンジンを使用しているため、検索内容についてはグーグル社にお問い合わせください。(弊社では検索結果の変更や修正をすることはできません。)なお、ブラウザ版・アプリ版のGoogleマップとS.RIDEアプリで表示される検索結果については差分が出る場合があります。


GPS精度が低い状態です。と表示される

地下や室内にいるなどGPS衛星からの電波を直接受信できない状況の場合、お使いのスマートフォンがGPS衛星からの電波を受信できないまたは電波が弱くなっている可能性があります。窓の近くや外に出ることで受信状況が改善される場合があります。
移動が難しい場合は、ピンの根本の位置の緯度経度の情報を参考にして向かいますので、迎えにきてほしい場所の最も近い公道にピンの根本が立つように調整してご注文ください。


住所が取得できない・GPSが取得できない

iOSの場合
S.RIDEアプリに位置情報の権限を付与していない
iOSの設定よりS.RIDEアプリを選択して「このアプリの使用中」にチェックを入れてください。
広い敷地内の中にピンを立てている
広い敷地内の場合、緯度経度情報から住所を取得できない場合があります。呼びたい場所に一番近い公道にピンの根本が立つように調整して住所が取得できるかお試しください。

Androidスマートフォンの場合
S.RIDEアプリに位置情報の権限を付与していない
Androidの設定よりS.RIDEアプリを選択して、位置情報の権限に対して「アプリの使用中のみ許可」にチェックを入れてください。
位置情報サービスがオフになっている
設定で位置情報サービスをオンにしてください。
位置情報サービスで不具合が起きている
スマートフォンを再起動して改善するかお試しください。
Google開発者サービスが古いバージョンである
こちらを参考にアップデートしてください。
Googleモバイルサービス(GMS)が搭載されていないスマートフォンである
誠に恐れ入りますが、GMS非搭載端末ではご利用いただけません。Google Playストアが搭載されているスマートフォンにてご利用ください。


A location problem
Search results and the address number displayed on the order screen are different
The address displayed in the search results after performing a search for an address or building may be different from the address lot number displayed after pressing "Fix Location". This may occur because there is a difference between Google's search results and our address data. The navigation system uses the latitude and longitude of the root of the pin as a reference.

I can't find the address when I search for it
Since we use Google's search engine, please contact Google regarding the contents of your search. (We cannot change or modify the search results.) Please note that there may be differences between the search results displayed on the browser and app versions of Google Maps and the S.RIDE app.

GPS accuracy is low. is displayed
If you are underground or indoors, or in other situations where you cannot receive signals directly from GPS satellites, your smartphone may not be able to receive signals from GPS satellites or the signal may be weak. Reception may be improved by going outside or near a window.
If it is difficult to move, please adjust your order so that the root of the pin stands on the nearest public road to the location where you want us to pick you up.

Unable to obtain address or GPS
For iOS
S.RIDE app is not authorized for location.
Select the S.RIDE app from the iOS settings and check the "This app is in use" checkbox.
Pinned up in a large lot.
In the case of a large site, it may not be possible to obtain the address from the latitude and longitude information. Please try adjusting the pin so that the root of the pin stands on the public road closest to the location you wish to call and see if the address can be obtained.

For Android OS
S.RIDE app is not authorized for location.
Select the S.RIDE app from the Android settings and check the "Allow only while using app" checkbox for location permissions.
Location services are turned off.
Turn on location services in the settings.
There is a problem with the location services.
Please try restarting the smartphone to see if the problem improves.
Google Developer Services is an older version
The smartphone is not equipped with Google Mobile Services (GMS)
Please use a smartphone equipped with the Google Play Store.

Powered by Helpfeel