コンカー連携の注意点

コンカー連携の注意点

(English below)
Concurをご利用になるうえで事前にご承知おき頂きたい点についてご説明いたします。
Concur連携の方法についてはこちらをご覧ください。

Concurへの連携タイミングについて
Concurのeレシート連携のタイミングは、決済完了時(降車時)となります。
決済完了後すみやかにコンカーへの明細登録が行われますが、システム都合により数分程度遅れる場合があります。コンカーへの登録状況はS.RIDEアプリの乗車履歴から確認ができます。
コンカーマークが付いているものは連携済みです。ただし、赤色の!マークが付いているものは連携時にエラーが発生したものです。エラーが発生した場合は、S.RIDEアプリのメニューから「アプリについて」→「お問い合わせ」より、お問い合わせください。その際、注文番号を忘れずにご記載ください。

連携されたeレシートの再連携について
Concurに一度、連携されたeレシートを再度連携することはできません。そのため、エラー等で連携ができなかった場合には、電子領収書等を使ってConcurよりマニュアルで起票の上、経費精算を行って下さい。

S.RIDEからConcur連携した経費データの経費タイプについて
Concur内にタクシーの経費タイプがある場合には、「タクシー」の経費タイプとして連携されます。該当の経費タイプがない場合には、「未定義」としてConcurに連携されますので、マニュアルで該当の経費タイプを選択下さい。

S.RIDEアプリConcur連携した経費データの支払タイプについて
S.RIDEから連携された明細の支払いタイプは「Cash」に設定されます。

S.RIDE アプリを利用する場合の支払金額の訂正があった場合
降車後に決済金額をタクシー会社へ修正・取消申請した場合、既にコンカー側にはS.RIDEアプリで決済した金額が連携されますので、S.RIDEアプリから連携された起票伝票については精算申請にご利用にならないでください。
システムの制約上、降車後に決済金額を修正された場合につきましては、コンカーに連携がされません。後で決済金額を修正された場合は、コンカー側でマニュアル起票を行ってください。なお、修正を行った際、経費申請にレシート(紙の領収書)が必要かどうかについては各導入企業様の方針によりますので事前に経理ご担当者へご確認ください。

レシート(紙の領収書)の管理に関して
コンカーの決済データもしくは、eレシートを使って経費精算した場合、車内でお受け取りになりましたレシート(紙の領収書)や電子領収書は各社の精算方針に準拠して管理していただきますので、事前に各導入企業様の経理ご担当者にご確認ください。

迎車料、予約料、高速道路、有料道路利用料について
迎車料、予約料という項目は内訳として、コンカーには連携されません。また、高速道路や有料道路利用料は、コンカーの「高速料金」という項目には連携されません。上記の項目は内訳表示等はされず乗車料金に含まれた形でeレシートが連携されます。

インボイス制度への対応について
2023年11月3日以降の乗車分については、インボイス番号に加えて、税率・税額もeレシートに連携されます。これにより適格請求書の要件を満たしておりますが、経費精算での使用可否については各法人様にて税理士へご確認ください。

エラーが発生した場合は、S.RIDEアプリのメニューから「アプリについて」→「お問い合わせ」より、お問い合わせください。その際、注文番号を忘れずにご記載ください。




Points to note about Concur Connection
We would like to explain the points you need to be aware of before using Councr.

Regarding the timing to link to Concur
Once the payment is complete (get out of the taxi), Concur's electronic receipt will be registered.

Re-register the linked electronic receipt
Once you link to Concur, you cannot re-register the linked electronic receipt. Therefore, if you cannot register due to an error, register manually from Concur.

Expense type of expense data linked with Concur from S.RIDE app
If there is a taxi expense type in Concur, it will be linked as a "taxi" expense type. If there is no corresponding expense type, it will be linked to Concur as "Undefined", so select the relevant expense type manually.

S.RIDE App Concur Concerning Expense Data Payment Types
The payment type of the item linked from S.RIDE is set to "Cash".

When the payment amount is corrected when using the S.RIDE app
If you apply to the taxi company to correct or cancel the payment amount after getting off the taxi, the amount already settled in the S.RIDE app will be linked to Concur, so please do not use the corrected amount for settlement application.
Due to system limitations, if you change the payment amount after getting off, you will not be linked to Concur. If you later decide to change your payment amount, use Concur to start a manual ticket. If you make a correction, whether or not you need to receive a receipt (paper receipt) for application for expenses depends on the policy of each company that introduces it, so please check with the accounting staff in advance.

Handling of receipts (paper receipts)
If you use Concur payment data or electronic receipts to settle costs, the receipts you receive in the taxi (paper receipts) will be managed according to your company's payment policy. Please check with the account manager of your company in advance.

Highway and toll road tolls are not linked to Concur's “Highway Toll” item.
The items "pickup and reservation fees" will not be linked to the Concur as a breakdown. Also, expressway and toll road usage fees are not linked to the "Expressway Fees" item in Concur. The above items are not displayed as a breakdown and are included in the cab fare and linked to the e-Receipt.

About the qualified invoice-based method (the invoice system)
For rides on or after November 3, 2023, the tax rate and tax amount will be linked to the eReceipt in addition to the invoice number. This satisfies the requirements for a qualified invoice, but please check with your tax advisor regarding its use for expense reimbursement.


Powered by Helpfeel