電子領収書

電子領収書

(English below)
次の手順で、S.RIDEアプリのご利用履歴(乗車履歴)より1乗車ずつ領収書の発行ができます。降車後にもアプリ内から発行ができますので、経費精算等にお役立てください。さらに、電子領収書一括発行機能をご利用いただくことでまとめて発行することも可能です。

また、予約サービス利用料やS.RIDEプレミアム月額利用料については以下の方法で電子領収書のみで発行可能です。

なお、二重発行防止のため、電子領収書が発行できる決済手段の場合は、原則として紙の領収書を発行いたしません。


都度発行のご利用方法
領収書は自動で送信されませんので、発行の必要がある履歴について、毎回下記の操作を行ってください。
S.RIDEアプリを起動する
「メニュー」を押す
「ご利用履歴」を押す
当該乗車履歴を押す
「領収書の発行」を押す
宛名・送付先メールアドレスを入力し、「メールで送信」を押す
送付先メールアドレスに電子領収書が送付されます


なお、機種変更の際にデータを引き継ぐためには、事前にメールアドレスとパスワードの登録が必要です。可能な限り登録いただきますようお願い申し上げます。(詳しくは、「メールアドレス登録とアカウントの引き継ぎについて」を参照ください。)

データ送付仕様
メール添付にてPDF送付
件名:「S.RIDE 領収書/RECEIPT」
添付ファイルの命名規則:「年月日_利用時間_receipt_日本円での領収額_売り手(領収書発行元)インボイス番号_但し書き.pdf」
例:
乗車料金:20240101_1315_receipt_JPY2000_T1234567890123_taxifare.pdf
予約サービス料:20240115_1100_receipt_JPY1080_T1010401138767_servicefee.pdf

電子領収書のみほん(実際には、A4サイズ・PDF形式でメール送付いたします)


ご利用になる上でのご注意事項
メールでお送りする領収書をご利用になる上での注意事項は下記の通りとなります。
ネット決済をご選択の上、S.RIDEアプリで配車注文された際のお支払いや、S.RIDE WALLET(エスライドウォレット)でのお支払いの場合などにS.RIDEアプリで領収書発行ができます。
車内支払や「すぐ呼ぶ(即時配車)」(即時配車)、予約配車以外の乗車でのQRコード決済では電子領収書は発行できません。必ず車内で、紙の領収書をお受け取りください。
予約サービス利用料・S.RIDEプレミアム月額利用料については車内での紙の領収書は受け取れません。電子領収書でのみ発行しております。
領収書はメールにPDFファイルを添付する形式にて、noreply-invoice@cs.sride.co.jp というアドレスから送信を致しますので、受信拒否されないように設定をお願いいたします。
S.RIDEアプリ内で発行した領収書はPDF形式のファイルとしてメールでお送りいたしますので、お客様ご自身で印刷等を行ってご利用ください。印刷した領収書が経費精算等にご利用になれるかどうかは、事前にお客様ご自身でご確認ください。
S.RIDEアプリ内で発行した領収書を経費精算等でご利用になる場合は、車内でお受け取りになった領収書(レシート)はご利用になれませんので、車内でお受け取りになった領収書は破棄してください。
メールアドレスとパスワードによるユーザー登録をせず、S.RIDEアプリをアンインストール・退会した場合、アカウントの復元および電子領収書の再発行は致しかねます。電子領収書が必要な方はユーザー登録を推奨します。
領収書の発行ができるのはネット決済でのお支払い(S.RIDEアプリに登録されたクレジットカード等でのお支払い)になっております。車内支払いの場合は発行ができません。
S.RIDE Bizは所属組織に対してご利用料金等を一括で請求書を発行いたしますので、利用者の方において精算する必要がありません。そのため、電子領収書や紙のレシートのお渡しはできませんので、予めご了承ください。

参考
メールが届かない



About an electronic reciept
You can issue a receipt for each ride from the S.RIDE app's usage history (ride history) by following the steps below. Receipts can also be issued from within the app after exiting the vehicle, making them useful for expense reimbursement and other purposes. In addition, you can use the electronic receipt batch issuing function to issue receipts in batches.

In addition, electronic receipts can only be issued for a reservation service charge and S.RIDE Premium monthly subscription fees in the following manner.


How to issue an electronic reciept
Receipts are not sent automatically, so please perform the following operations for each history that needs to be issued.
Launch S.RIDE app
Press "Menu"
Press "Usage history"
Press the history you want to issue
Press "Issue a receipt"
Enter the name and e-mail address of the recipient and press "Send by email"
An electronic receipt will be sent to your email address.

In order to transfer your data when you change your device, you will need to register your e-mail address and password in advance. Please register your email address and password as much as possible. (For details, please refer to "About Email Registration and Account Transfer".)

An electronic receipts will be sent by e-mail in A4 size and PDF format.

Note
Please note the following points for using the receipt sent to you by e-mail.
Receipts can be issued via S.RIDE app when you select online payment and order taxi dispatch via S.RIDE app, or when you pay with S.RIDE WALLET.
Electronic receipts cannot be issued for QR code payments for rides other than In-car payment, Ride (Call Now), and Reservation. Please be sure to receive a paper receipt in the car.
Paper receipts for reservation service usage fees and S.RIDE Premium monthly usage fees cannot be received in the car. Only electronic receipts are issued.
Receipts will be sent as a PDF file attachment to an email from the address "noreply-invoice@cs.sride.co.jp". Please make sure that your settings do not block the receipt.
Receipts issued by S.RIDE App will be sent to you by e-mail as a PDF file, so please print it out by yourself. Please confirm in advance whether the printed receipt can be used for expense reimbursement or not.
If you wish to use the receipt issued in S.RIDE app for reimbursement, etc., please destroy the receipt you received in the car.
If you uninstall or withdraw from S.RIDE application without registering as a user with an email address and password, we will not be able to restore your account or reissue an electronic receipt. We recommend that you register as a user if you need an electronic receipt.
Receipts can only be issued for online payment (payment by credit card, etc. registered in the S.RIDE app). Issuance is not possible for in-car payments.

Reference

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